Główna Księgowa
mgr Magdalena ŁYSZCZ
tel. 81 752 75 26
Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. finansowych, należy w szczególności:
- opracowywanie planów finansowych wydatków budżetowych i działalności pozabudżetowej dla starostwa powiatowego i KW PSP w Lublinie;
- zabezpieczenie i analiza środków budżetowych na realizację zadań zleconych i własnych;
- przekazywanie informacji ekonomicznych z działalności finansowej jednostkom nadrzędnym;
- sporządzanie list płac i wypłata świadczeń finansowych funkcjonariuszom i pracownikom cywilnym;
- prowadzenie dokumentacji zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- prowadzenie dokumentacji z zakresu ubezpieczeń: zdrowotnych; emerytalno – rentowych; chorobowych; sporządzanie deklaracji indywidualnych i zbiorczych ZUS;
- windykacja należności, regulowanie zobowiązań budżetowych i działalności pozabudżetowej,
- naliczanie i sporządzanie deklaracji miesięcznych, informacji rocznych podatku od osób fizycznych i podatku zryczałtowanego;
- uczestniczenie w przygotowywaniu projektów uregulowań wewnętrznych dotyczących zagadnień finansowych;
- opracowywanie harmonogramu zasileń budżetowych;
- sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
- prowadzenie rachunkowości komendy zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na: – wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy; – zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę; – zapewnieniu terminowego ściągania należności;
- analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy;
- prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
- nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy.